Menu Sluiten

Digitaal Dichtbij

Klik hiernaast voor de trailer!
Met alle ontwikkelingen rondom het coronavirus komt in de media naar voren dat onder andere de kwetsbare groep ouderen in een sociaal isolement terecht kan komen. Met name door alle maatregelen die de overheid heeft getroffen (geen of minder bezoek, geen activiteiten) en die ook gelden voor allerlei zorgorganisaties komen ouderen verder van de maatschappij te staan. Hoe begrijpelijk en verstandig dit besluit ook is, het betekent dat er geen live concerten voor uw bewoners kunnen plaatsvinden. Als Stichting Kunstleven zijn we gaan kijken wat we nog wél voor deze doelgroep kunnen doen op dit moment.

Wat bieden we aan?
Stichting Kunstleven werkt in haar prille opstartfase (juni 2019) veel samen met Duo Puur. In deze samenwerking worden er Vertelconcerten georganiseerd in o.a. Friesland en Limburg. Duo Puur geeft echter ook reguliere concerten in zorginstellingen. Het programma bestaat uit licht klassieke muziek. Op dit moment hebben ze onder andere Ave Maria (J.S. Bach), Cirkels (Herman van Veen), Slavenkoor (G. Verdi) en de overbekende stukken Amazing Grace en The Rose op het programma staan. We hebben ervoor gekozen om samen met deze musici en een filmmaker een live-registratie te realiseren van een concert. Een concert waarin de musici de bewoner meeneemt door het concert. Zoals in elk concert van duo Puur worden ook in deze live-registratie de stukken toegelicht door de musici en vertellen zij over zichzelf. Het programma wordt als bijlage meegestuurd. Wij bieden deze live-registratie van het concert aan om op deze bijzondere manier toch afleiding, een activiteit en een alternatief te kunnen bieden aan bewoners van zorginstellingen.

Hoe werkt het en wat kost het?
De film is beschikbaar per 23 maart en is te bekijken via Vimeo. De zorglocatie kan zelf inplannen wanneer, hoe laat, waar en hoe vaak het concert vertoond wordt. Is er geen internetverbinding? Neem dan contact op, dan helpen wij met het vinden van een oplossing. Het concert bedraagt ongeveer een uur en kan elk moment gepauzeerd én teruggekeken worden.
Door subsidie vanuit het Cultuurplatform Meppel is dit concert helemaal gratis.

Interesse?
Heeft u interesse, wilt u meer informatie of wilt u de link naar de live-registratie? Neem contact met ons op via petra@stichtingkunstleven.nl.